شايد شما خوش شانس باشيد و كسي با شما در اين رابطه صحبت كرده باشد؛ يا احتمالا مثل من و اكثريت مردم اميدواريد كه به طور اتفاقي خانه‌اي با قيمت مناسب پيدا كنيد.

اول از همه، كيف پول خود را كنار بگذاريد و لپ‌تاپ‌تان را باز كنيد. شما قصد نداريد اين ماجراجويي را با يك گوشي هوشمند و چك سفيد شروع كنيد.

تمامي چيزهايي كه من در مورد خريد ملك تهران آموخته‌ام از طريق آزمايش و خطا و تحقيقات آنلاين بوده است. من آرزو داشتم كسي روبه‌رويم بنشيند و در مورد نحوه خريد ملك تهران با من صحبت كند اما هيچكس اين كار را براي من انجام نداد، شايد من بتوانم آن شخص براي شما باشم.

منبع مطلوب و كامل من amlakee.com است كه شما را با مراحل اين فرآيند آشنا مي‌كند و مي‌توانيد با مشاورين اين زمينه تماس بگيرد، آنها شما را در تك تك مراحل خريد ملك تهران راهنمايي ميكنند و ميتوانيد با ديد بازتر و خيال راحت تري به خريد ملك تهران خود بپردازيد.

اما قبل از اينكه به موضوع اصلي خريد ملك تهران برسيم، اولين كاري كه بايد انجام دهيد تصميم‌گيري در مورد خانه است. بياييد شروع كنيم:

۵ سوالي كه بايد قبل از خريد خانه به خودتان پاسخ دهيد:

۱. آيا شما شاغل هستيد؟ براي چه مدت مشغول به كار هستيد؟ و فكر مي‌كنيد كه مدت زمان طولاني به كارتان ادامه خواهيد داد؟

۲. به جايي كه در آن زندگي مي‌كنيد، علاقمنديد ؟ آيا برنامه‌اي براي زندگي كردن در آنجا به مدت حداقل سه سال داريد؟

۳. چه مقدار پس‌انداز داريد؟ همه ما پول كمي داريم اما اگر فردا شغل خود را از دست بدهيد مي‌توانيد با پس‌انداز خود ۴ تا ۶ ماه زندگي كنيد؟

۴. آيا اين خانه براي هميشه محل زندگي‌تان است يا جايي است كه در آن براي مدتي بمانيد تا ديگر مجبور به پرداخت پول اجاره نباشيد؟

۵. چه كاري بعدا مي‌خواهيد انجام بدهيد؟ مثلا وقتي كه خريد ملك تهران را انجام داده ايد.

آيا شما شاغل هستيد؟ براي چه مدت مشغول به كار هستيد؟ و فكر مي‌كنيد كه مدت زمان طولاني به كارتان ادامه خواهيد داد؟

اين سوال به چند دليل مهم است چون شما بايد بتوانيد وام خود را پرداخت كنيد و براي انجام اين كار به شغل ثابت نياز داريد. بنابراين داشتن و حفظ شغل بايد اولويت اول شما باشد

به جايي كه در آن زندگي مي‌كنيد، علاقمنديد ؟ آيا برنامه‌اي براي زندگي كردن در آنجا به مدت حداقل سه سال داريد؟

خريد ملك تهران نوعي تعهد بلند مدت است. به طور متوسط خريدار بين ۵ تا ۷ سال صرف خريد اولين خانه خود مي‌كند. منظورم اين است هيچ چيزي براي هميشه وجود ندارد. اساسا، پولي را كه صرف خريد ملك تهران مي‌كنيد (پرداخت اوليه، هزينه‌هاي نهايي، هزينه‌هاي بازرسي و ……) نشان دهنده يك هزينه فرصت قابل توجهي است و چند سال طول خواهد كشيد تا اين ارزش را از خانه‌تان دوباره بدست آوريد (اگر ركود اقتصادي رخ ندهد)، در اين باره ميتوانيد با مشاورين ما درamlakee.com  مشورت كنيد. هر چند احتمال اتفاق گزينه‌هاي زيادي وجود دارد، بگذاريد اينگونه بگويم شما فرصت بسيار عالي از كشور ديگري بدست آورده‌ايد و تصميم به ترك كشور مي‌گيريد. حالا خودتان را به عنوان يك صاحبخانه تصور كنيد.

چگونگي خريد ملك تهرانچگونگي خريد ملك تهران

واقعا چه مقدار پس‌انداز داريد؟ همه ما پول كمي داريم اما اگر فردا شغل خود را از دست بدهيد مي‌توانيد با پس‌انداز خود ۴ تا ۶ ماه زندگي كنيد؟

بياييد به طور سريع حساب كنيم: ( قيمت خانه * ۲۰٪) + ( هزينه‌هاي ماهانه * ۳) = حداقل سرمايه مورد نياز براي خريد ملك تهران.

اين مقدار بسيار زياد است و يك معامله بزرگ به حساب مي‌آيد. همانند افرادي نباشيد كه بعد از بستن قرارداد فقط هزار تومان در جيب دارند، اگر سيستم گرمايشي خانه خراب شود و تحت پوشش ضمانت خانه نباشد چه كار خواهيد كرد؟ بزرگترين ريسك خريد ملك تهران ، وابستگي آن به امنيت مالي شما است. شما براي تعميرات، نگهداري و به‌روزرساني هزينه پرداخت مي‌كنيد، بنابراين به يك ثبات مالي و پشتوانه نياز داريد تا بتوانيد از عهده هزينه‌ها برآييد. اين ممكن است به معناي تعويق انداختن روياي خريد ملك تهران براي مدتي باشد.

آيا اين خانه براي هميشه محل زندگي‌تان است يا جايي است كه در آن براي مدتي اقامت داريد تا ديگر مجبور به پرداخت پول اجاره نباشيد؟

اگر در مورد اينكه بهتر است در منطقه خود خانه بخريد يا اجاره كنيد كنجكاو هستيد؟ اكثريت افراد بيشتر از پنج سال در خانه اول خود اقامت نمي‌كنند. بنابراين من به شما پيشنهاد مي‌كنم كه اولين خريد را به عنوان يك فرصت سرمايه‌گذاري در نظر بگيريد. خانه هميشگي يك خريد احساسي است جايي كه شما تعطيلات را در آن تصور مي‌كنيد اما خريد ملك تهران يك فرصت تجاري است. اگر خانه اول خود را نزديك به اين خصوصيات پيدا كرده‌ايد، در هنگام خريد خانه دوم از بقيه جلوتر خواهيد بود. دلال معاملات ملكي شما واقعا نياز به دانستن پاسخ اين سوالات دارد تا بتواند به درستي راهنمايي‌تان كند. همچنين اين پاسخ‌ها تعيين خواهد كرد كه شما را به خريد چه خانه‌اي تشويق كنند، محله‌ در حال رشدي كه در آينده پيشرفت خواهد كرد يا خانه‌ ارزاني كه با كمي تعميرات قابل استفاده خواهد بود.

چه كاري بعدا مي‌خواهيد انجام بدهيد؟ مثلا وقتي كه اين ملك را خريداري كرديد.

بله، من به شما مي‌گويم كه هميشه بايد به خانه دوم فكر كنيد. شما يك خانه خريداري مي‌كنيد، پس براي فكر كردن به آن زمان بگذاريد. (اگر تعهد داشتن براي شما مشكل است، از اينجا شروع كنيد). اين سوال همانند سوال چهارم، به شما كمك خواهد كرد تا اهداف خود را از خريد ملك تهران مشخص كنيد. اين فرصتي براي شما است كه بعد از چند سال پول كم يا زيادي را بدست آوريد، پس به گزينه‌هاي خود فكر كنيد. آيا مي‌خواهيد آن را بفروشيد؟ يا اين دارايي ارزش نگه داشتن را دارد، در اين صورت، آيا مي‌خواهيد يك صاحبخانه باشيد؟ مواردي است كه بايد به آن فكر كنيد.

اگر به پاسخ اين سوالات فكر كرده‌ايد و آماده مرحله بعدي هستيد، شما به اين ايده دست مي‌يابيد كه چه مقدار هزينه مي‌خواهيد صرف خريد ملك تهران كنيد و اينكه به چه مقدار پول نياز خواهيد داشت. زماني كه به اين اطلاعات دسترسي داريد، مي‌توانيد شروع كنيد. بعد از خريد ملك تهران ، واقعا احساس هيجان و وحشت را تجربه خواهيد كرد.

نكاتي براي خريد ملك تهراننكاتي براي خريد ملك تهران

اين مقاله قسمت اول مجموعه چگونگي خريد ملك تهران بود زماني كه شما هيچ اطلاعاتي در مورد خريد ملك تهران نداريد.

خريداران اولين خانه: چگونه يك تيم جذاب خريد خانه ايجاد كنيم؟

سه مرحله مهم براي ايجاد تيم خريد خانه شما وجود دارد:

۱. از توصيه و پيشنهادات ديگران بهره ببريد.

۲. زمان مذاكره براي خانه را تعيين كنيد.

۳. كمي استراحت كنيد و يك بررسي اساسي و كلي انجام دهيد.

اعضاي تيم خريد خانه شما ممكن است از مكان هاي مختلفي باشند اما مي‌توانيد يك نماينده املاك انتخاب كنيد و يا همچنين به يك وكيل براي خريد ملك تهران نيازمند باشيد پيشنهاد ميكنيم كه با متخصصين ما در amlakee.com براي تعيين نيازهاي خود صحبت كنيد.

شما به افرادي نياز داريد كه بتوانند بر روي اهداف‌تان تمركز داشته باشند و قبلا تجربه اين كار را داشته باشند.

از توصيه و پيشنهادات ديگران بهره ببريد

من نمي‌توانم اين فرآيند را بدون دريافت توصيه از افرادي كه مي‌خواهند با شما در آن خانه زندگي كنند تصور كنم. در صورت وجود يك تيم در هنگام شروع كار، فرآيند اوليه براي كاهش انتخاب ها بسيار سريعتر انجام خواهد شد. اين كار كمي متفاوت‌تر از جستجو در گوگل است. ما به افرادي نياز داريم كه صادقانه نظرمان را تأييد كنند.

راه هاي خريد ملك تهرانراه هاي خريد ملك تهران

موقعيت‌هايي براي دستيابي به توصيه‌ها و پيشنهادات:

با دوستان، اعضاي خانواده و همكاران شروع كنيد. هر فردي كه شما را به مسير اشتباه هدايت نمي‌كند.

گشاده‌رو و صريح باشيد و در عين خوش برخوردي نظر و خواسته خود را بيان كنيد.

بررسي كلي و اساسي

به طور كلي، خريد خانه بايد ۹۰ درصد براساس عقل و ۱۰ درصد به قلب وابسته باشد، اما ضربان قلب كوچك نقش مهمي دارد. شما بايد احساس خوبي درباره ملك داشته باشيد. اين واقعا عالي است كه خانه را دوست داشته باشيد چون قرار است زمان زيادي را در آن سپري كنيد. پس قبل از اينكه خريد ملك تهران خود را قطعي كنيد حتماً در مورد احساستان نسبت به آن خانه مطمئن بشويد. هيچ چيزي بدتر از اين نيست كه در خانه اي زندگي كنيد كه احساس نارضايتي در آن داشته باشيد.

در اين باره با افراد مهم و تاثير گذار در زندگيتان صحبت و مشاركت كنيد و از آنها در اين باره نظرخواهي كنيد.

البته درست است كه شما يك تصوير ذهني از ملكي كه قرار است خريداري كنيد داريد اما منطقي عمل كنيد، اگر قرار است در اين خانه به مدت زيادي زندگي نكنيد و از خريد آن بيشتر به مسائل اقتصادي و سود مالي فكر ميكنيد بهتر است شرايط خانه را مد نظر قرار دهيد نه احساسات خودتان را نسبت به آن.

از مشاورين املاك در اطراف مكاني كه خريد ملك تهران را انجام ميدهيد بخواهيد ليست خانه هايي كه در ماه گذشته به فروش رسانده اند را به شما نشان دهند و درباره افزايش قيمت اين خانه ها سوال كنيد.

محله را بررسي كنيد و از همسايه ها درباره امنيت محله سوال بپرسيد. مهم است بيشتر اين اقدامات را قبل از خريد ملك تهران انجام دهيد تا از خريد خود مطمئن بشويد.

نكات خريد ملك تهراننكات خريد ملك تهران

مهم ترين تصميم همچنان با شماست

درباره خريد ملك تهران ، مهم ترين تصميم ها بر عهده خود شماست. اينكه ميخواهيد اين ملك را خريداري كنيد يا نه، اينكه علت شما از خريد ملك تهران چيست و چرا ميخواهيد ملك را خريداري كنيد و آيا اين محله مناسب شما براي خريد ملك هست يا خير، اگر براي زندگي طولاني مدت به دنبال خريد خانه هستيد اين خانه تا محل كارتان چقدر فاصله دارد، دسترسي به حمل و نقل عمومي چگونه است و اگر قرار است براي رفتن به محل كار از خودرو خود استفاده كنيد، ميزان ترافيك اين منطقه چقدر است.

پاسخ دادن به اين سوال ها ميتواند مهمترين تاثيرات را روي انتخاب شما در خريد ملك تهران بگذارد پس نسبت به نياز هاي خود مطلع باشيد و درصورت نياز يك ليست كامل از ويژگي هايي كه بايد ملك مورد نظر شما داشته باشد تهيه كنيد. اگر قرار است در اين خانه با خانواده خود زندگي كنيد حتماً نظر و نيازهاي آنها را هم در نظر بگيريد. اگر كسي در خانواده نياز به دسترسي ساده به مكان آموزشي دارد يا نيازمند دسترسي ساده به فروشگاه هستيد، حتماً بايد اين موضوع را مورد توجه قرار دهيد.

در نهايت مهم ترين قسمت خريد ملك تهران بررسي نياز هاي شماست و اينكه آيا ملكي كه قرار است خريداري كنيد پاسخگو اين نياز ها هست يا خير.

اما در نهايت اين شما هستيد كه تصميم ميگيريد آيا اين ملك براي شما مناسب است و بايد خريداري كنيد يا نه

تجربيات مهمترين كليد هستند

در مسير خريد ملك تهران حتماً سعي كنيد تجربيات اطرافيان مطلع، مشاورين املاك و متخصصين اين زمينه را بشنويد و تحقيقي جامع در اينباره انجام دهيد. افرادي كه از خريد خانه راضي هستند، دلايلي براي رضايت خودشان دارند كه شايد در ذهن شما پيش از اين خطور نكرده باشد. همچنين افرادي كه از خريد خود ناراضي اند به مسائلي برخورده اند كه خودشان هم در نگاه اول متوجه آن نبوده اند. مطمئن باشيد كه شنيدن تجربيات آنها هم از لحاظ مالي و هم از نظر زماني به صرفه است. اينكه تجربيات شكست ديگران را بشنويد مطمئناً بهتر از اين است كه خودتان آنها رو تجربه كنيد چون ممكن است ضررهايي به شما وارد كند كه جبران آن سخت و يا گاهاً غير قابل جبران باشد.

تمام تلاش ما در اين متن كمك به شما براي خريد هر چه بهتر يك ملك است. تجربيات خود را در زمينه خريد ملك با ما به اشتراك بگذاريد تا ما و ديگران هم در اين تجربيات سهيم باشيم.